Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Voorbereiding op een reis (5)
De reisleiders van Beter Uit
ons aanbod

Reisleiden, een vak apart!

Reizen begeleiden bij Beter Uit doe je niet zomaar. Uiteraard is elke reisleider een gepassioneerd reiziger die zijn deelnemers graag meeneemt op reis en de mooiste plaatsjes, stadjes en bezienswaardigheden wil laten zien, maar ook vertelt over de achtergronden en de geschiedenis. De reisleiders bij Beter Uit gaan nog een stapje verder. Als visitekaartje van Beter Uit zorgen zij dat elke reis een belevenis wordt binnen de sfeer die past bij Beter Uit boordevol ontspanning, ontmoeting en bemoediging. Onze 160 reisleiders staan klaar om met u een onvergetelijke reis te maken.

Altena, John PAS 2018
John Altena

Graag stel ik mezelf aan jullie voor! Ik ben John Altena. Ik woon in Genemuiden. Ik ben getrouwd met Margriet en wij hebben 2 kinderen: zoon Jonathan en dochter Noah. In het dagelijks leven ben ik eigenaar van een fiets –en bromfietsbedrijf.

Mijn grootste hobby is reizen en ik vind het daarom ook heel leuk om reisleider te zijn. Tijdens deze reizen wil ik me graag inzetten om jou en alle ander deelnemers een onvergetelijke vakantie te bezorgen.
Het is leuk om met een groep op reis te gaan en het met elkaar leuk en gezellig te maken, nieuwe mensen te leren kennen en leuke dingen te ondernemen!

Israël is een van favoriete vakantielanden. Afgelopen najaar ben ik al weer voor de 6e keer naar Israël geweest. Je zou bijna kunnen zeggen dat ik ‘verslaafd’ ben aan dit land.
Het boeiende aan Israël vind ik de mensen, de cultuur, de natuur, (bijbelse)geschiedenis,…etc kortom: het beloofde land.

Inmiddels heb ik een aantal reizen mogen leiden. Als ik aan deze reizen terug denk, denk ik aan schitterend weer, mooie stranden, diepblauwe zee, rijden in een jeep door de prachtige natuur, sfeervolle dorpjes met een rijke cultuur en een vriendelijke bevolking. Maar nu vergeet ik eigenlijk het belangrijkste: de sfeer van de Beter Uit groep! Door Beter Uit krijg je er heel veel nieuwe vrienden bij en samen maak je de vakantie tot een top-vakantie. Overdag ga je als groep relaxen op het strand of je gaat op excursie en dan beleef je natuurlijk de leukste dingen. ’s Avonds ga je als groep uit eten en daarna meestal nog gezellig met elkaar iets drinken.
Ik vind het waardevol om samen stil te staan bij de dingen die ons bezighouden en om tijd vrij te maken voor onze relatie met God.
Dit laatste wil ik vorm geven door iedere dag gezamenlijk af te sluiten en door op zondag samen na te denken over een gedeelte uit de Bijbel en eventueel een kerkdienst te bezoeken
Ik vind dit ook altijd mooie momenten in de vakantie.
Het mooie van Beter Uit vind ik dat je ook na de vakantie nog contact houdt met je vakantievrienden.

Heb jij deze zomer ook zin in een vakantie met een mix van zon, zee en cultuur met een leuke Beter Uit-groep? Ga dan gezellig met mij mee en ik zou het leuk vinden om deze zomer ook jouw reisleider te zijn.

Baan, Marten 2
Marten Baan

Ik ben Marten Baan, woonachtig in Ede, getrouwd met Jannie en samen hebben we 2 kinderen mogen ontvangen. In het dagelijks leven ben ik belastingadviseur en in mijn vrije tijd mag ik graag korfballen, mountainbiken, hiken in de bergen, schaatsen, skiën en reizen (leiden)! Al jaren leid ik met heel veel plezier reizen voor Beter-uit. Samen eropuit trekken, relaxen of juist actief bezig zijn. Plezier maken. Genieten van het land, de natuur, de mensen, of de cultuur. Maar ook samen rond de Bijbel ervaren wat ons bindt en ervaren Wie ons zoekt en Wie van ons houdt. Dat alles maakt reizen met Beter-uit zo aantrekkelijk. Deze winter staat “Ortisei – Sella Ronda” op het programma. Houd je van mooie skitochten door een geweldig mooi berglandschap, dan is dit je reis!.

Ga je ook mee?

Baan, Jannie 5
Jannie Baan-Stokking

Mijn naam is Jannie Baan. Vanaf 1991 ben ik als reisleidster bij Beter-uit betrokken. Dat is niet voor niets een hele lange tijd. De eerste reis was nog samen met Marten mijn man, maar al snel ging ik er “alleen” op uit. Zowel zomer- als winterreizen zijn de revue gepasseerd. Alles heeft zijn eigen charme. Een voorkeur voor een land heb ik dan ook niet echt, want de schoonheid zit in ieder land.
Beter-uit geeft onderlinge erkenning, veel gezelligheid, fijne contacten en heel veel mooie vakantie momenten. Dat geeft veel motivatie en het blijft een leuke uitdaging om het iedereen naar de zin te maken.

Balfoort, Ruben PAS 2018
Ruben Balfoort

Ha!

Aanstaande zomer hoop ik met jullie op vakantie te gaan naar Poreč. Heel tof natuurlijk!

Eerst iets over mezelf: ik ben Ruben Balfoort, 24 jaar oud. Dit jaar ben ik afgestudeerd van mijn studie Bedrijfskunde/Marketing in Groningen waardoor ik net student af ben. Ik woon nog wel steeds op kamers in Groningen omdat het gewoon een erg leuke stad is! Naast studeren houd ik erg van het spelen van een potje tennis en voetbal, het kijken van een goede film en van gezelligheid. Daarnaast vind ik reizen fantastisch: het is heerlijk om steeds meer van de wereld te ontdekken. Daarom heb ik ook erg veel zin in de reis naar Kroatië met jullie.

Ik hoop dat we samen een gave tijd gaan beleven en zie er naar uit om jullie aan een mooie vakantie te helpen!

Ballegooijen, David van 2
David van Ballegooijen

Fijn dat u belangstelling toont voor een reis van Beter-uit en de reisleider.

Graag stel ik mij dan in het kort aan u voor. Ik ben David van Ballegooijen, 67 jaar en woon al sinds 1974 in Zeist. Ik ben getrouwd met Maddie en vaak vergezeld zij mij op reis. Onze twee kinderen (zoon en dochter) zijn getrouwd en wij hebben inmiddels 6 kleinkinderen. Op dit moment geniet ik van mijn pensioen en werkte lange tijd bij de politie en de laatste 15 jaar bij het Openbaar Ministerie waar ik mij bezig hield met het vervolgen van strafzaken.

In 1998 ben ik begonnen met het leiden van reizen. Vanaf die periode heb ik al aardig wat vlieg- en busreizen gedaan, zoals naar Israel, Egypte, Jordanië, en andere landen rondom de Middellandse Zee. Busreizen naar Oostenrijk, Italië, Hongarije, Zwitserland, Noorwegen enz.

Het leiden van reizen blijft een uitdaging en zeker met mensen die je daarvoor niet kende.

Bij Beter-uit voel ik mij thuis, ook vanwege het principiële karakter van de reizen. Je ontmoet medereizigers uit diverse streken en er ontstaan vaak boeiende gesprekken over tal van onderwerpen.

Ook de humor, het groepsgevoel en saamhorigheid spreekt mij zeer aan.

Ik hoop met u dan ook een prettige reis te mogen maken, want bij Beter-uit zit u in ieder geval goed!

Ballegooijen-van Tilborg, Maddie van 1
Maddie van Ballegooijen-van Tilborg

Graag wil ik mij aan u voorstellen:

Mijn naam is Maddie van Ballegooijen en al bijna 44 jaar getrouwd met David. Wij hebben twee kinderen die getrouwd zijn en 6 kleinkinderen waar we trots op zijn en veel plezier aan beleven.

Samen met David heb ik al vele reizen voor Beter uit gedaan. We genieten van het groepsgebeuren en vullen elkaar goed aan. Nu er wat meer vrije tijd is, gaan we graag op reis.

Ook ervaren wij het als een voorrecht om samen met anderen, diverse landen en culturen te leren kennen en waarderen. We houden van afwisseling en kiezen daarom voor zowel bus-, vlieg- en bootreizen.

Graag zien we elkaar terug op een van deze reizen.

Bart, Leanne 1
Leanne Bart

Informatie over deze reisleidster volgt z.s.m.

Bas, Mirthe 1
Mirthe van der Bas

Zon, zee, cultuur, actie en avontuur? Welkom vakantieganger! Als jou dit aanspreekt ga ik je misschien dit jaar wel zien in Blanes! Ik ben Mirthe, 21 jaar oud en ik ben zojuist geslaagd voor mijn opleiding Hbo-Rechten. Nu werk ik als juridisch medewerker en run ik samen met mijn zus een kledingwebshop. Ik ben een echte actieveling en houd van alles waar actie in zit. Na vele jaren zelf als deelnemer mee te zijn geweest is mijn enthousiasme voor Beter-uit zo groot, dat ik reisleidster wilde worden. Inmiddels wordt dit mijn tweede reis als Beter-uit reisleidster en ik heb er ontzettend veel zin in. Ik vind het leuk om veel van de wereld te zien, omdat je dan te maken krijgt met andere gewoontes, culturen, mensen enz. Dit kan simpelweg al door op een terrasje te zitten en om je heen te kijken, wat ik ook graag doe. Ik vind het interessant om allerlei verschillende jongeren te ontmoeten, elk met hun eigen leven, ideeën, geloof en gewoontes. We maken er met elkaar een top-vakantie van met hopelijk veel zon, actie, excursies, goede gesprekken en gezelligheid. Ik hoop je snel te zien!

Beekman, Joost 8
Joost Beekman

Vakantie is heerlijk. Lekker er even tussenuit. Geen stress en geen verplichtingen. Een tijd van ontspannen, genieten en nieuwe contacten en ervaringen opdoen. Tijd voor jezelf, tijd voor anderen, tijd voor God.Voor zo’n vakantie ben je op het goede adres bij Beter-uit en ik mag 1 van hun reisleiders zijn! Voor deze reis ben ik dat dus!
Ik ben Joost Beekman, geboren in 1983 en woonachtig in ’s Heer Arendskerke. In het dagelijks leven sta ik met veel plezier voor de klas op een basisschool in het prachtige Zeeland en verder werk ik als restaurant manager in de horeca.Ik ga graag met mensen om, hou van ontdekken, verschillende culturen, onverwachte situaties, een goed gesprek en gezelligheid! Ik vind het een uitdaging om een goede en mooie reis te organiseren en om er samen met jou een leuke, boeiende en gezellige vakantie van te maken.Hartelijke groet en wie weet tot ziens!

Berg, Marieke van den 2
Marieke van den Berg

MHee vakantieganger!

Wat onwijs leuk dat jij misschien wel meegaat naar Porec. Heerlijk genieten van het mooie weer, de excursies en bovenal heel veel gezelligheid! Ik ben Marieke van den Berg en ben 23 jaar oud. Ik woon op kamers in Leiden, waar ik student bestuurskunde ben. Daarnaast loop ik stage bij het CDA en ben ik kringleider bij NSL, mijn studentenvereniging. Er is genoeg tijd voor een lange zomervakantie, daarom ga ik graag twee weken naar Porec om jullie reisleider te zijn!  Een van mijn hobby's is dan ook reizen en zoveel mogelijk zien. Zowel natuur, cultuur als avontuur. Het lijkt me super om met jullie het avontuur in Porec aan te gaan!

In 2016 ben ik vijf weken in Spanje geweest als reisleider, wat een geweldige ervaring was. Lachen, goede gesprekken, veel zon en ook discussies over geloof. Het kan allemaal op je vakantie. ;-) Ik heb er ontzettend veel zin in en kan niet wachten om voor jullie een gave vakantie neer te zetten vol met plezier, gezelligheid, goede gesprekken, vette excursies en veel tijd om te chillen.

Tot in de zomer!

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief