Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Veelgestelde vragen

Welke leeftijdscategorieën zijn er? 
Antwoord: We hebben onze reizen opgedeeld in drie leeftijdscategorieën. Wanneer je net buiten een bepaalde leeftijdscategorie valt, maar toch graag met een bepaalde reis mee wilt, neem dan even contact met ons op.             
Jongerenreizen    (16 t/m 30 jaar) 
Single reizen   (25 t/m 50 jaar)

Alleengaanden (50+ jaar)
Alle leeftijden reizen

 

Heeft een groepsreis een maximum aantal deelnemers? 
Antwoord: Voor een groepsreis is er een maximum aantal deelnemers. Dit aantal kan per reis verschillen. Informeer bij ons naar de mogelijkheden voor de reis waar je in geïnteresseerd bent.

 

Heeft een groepsreis een minimum aantal deelnemers?

Antwoord: Over het algemeen geldt voor busreizen een minimum van 25-30 personen, bij vlieg- en treinreizen is dat 10-15 personen, tenzij door Beter-uit anders besloten. Voor iedere groepsreis is een minimum aantal deelnemers nodig om de reis te kunnen laten doorgaan.

 

Kan ik kort voor vertrek nog een reis boeken? 
Antwoord: Je kunt bij ons ook kort voor vertrek nog een reis boeken. Het kan dan wel zo zijn dat de reis op aanvraag is. Als je kort voor vertrekt boekt is het niet altijd zeker of er nog plaats is. Wij adviseren daarom ook om zo vroeg mogelijk te boeken. Bovendien zijn er kort voor vertrek vaak nog bijkomende kosten (toeslagen voor de vlucht of hotel).

 

Wat is een boeking op aanvraag?

Antwoord: Wanneer de reis op aanvraag is betekent dit dat het aantal deelnemers al is doorgegeven aan de agent of het hotel/luchtvaartmaatschappij. Wij gaan dan voor jou proberen om nog een plaats te krijgen. Wanneer de aanvraag akkoord is gekomen hoor je dit zo snel mogelijk. Wanneer wij een aanvraag voor je gaan indienen is dit een definitieve boeking waar je niet meer kosteloos voor kunt annuleren. Meestal weten we of de aanvraag wel of niet akkoord is binnen 2-5 werkdagen. Soms komt het voor dat het langer duurt.

 

Zijn er eisen aan de deelnemers voor wat betreft de gezondheid en de conditie? 
Antwoord: De reiziger dient geestelijk en lichamelijk zelfstandig in staat te zijn om aan de door hem of haar geboekte reis deel te nemen. Het is beslist noodzakelijk dat Beter-uit op de hoogte wordt gebracht van eventuele bijzonderheden ten aanzien van de geestelijke of lichamelijke gezondheid van de deelnemer.

 

Wanneer kan ik het beste een reis boeken? 
Antwoord: Wij raden aan niet lang te wachten met boeken, omdat veel reizen, zeker in het hoogseizoen, snel vol zitten. Houdt er tevens rekening mee dat ongeveer 6 weken voor vertrek de vlucht/hotel op aanvraag is. Je kunt dan nog wel boeken, maar de reservering is onder voorbehoud van beschikbaarheid van de vlucht/in het hotel. Als je zeker wilt zijn van een plekje, maar nog niet definitief kan boeken kun je ook een optie nemen. 

 

Als mijn geboekte reis wordt geannuleerd, hoe lang van te voren hoor ik dat?
Antwoord: 
Uiterlijk 21 dagen voor vertrek, maar we doen altijd ons best om het zo spoedig mogelijk te laten weten.

 

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden en ticket? 
Antwoord: De reisbescheiden van jouw geboekte reis sturen wij ongeveer 10 dagen voor vertrek naar je toe. Het ticket is meestal een e-ticket welke de reisleider bij zich draagt. Deze ontvangt u dan op de luchthaven.

 

Ik wil graag vooraan in de bus zitten. Kan dit? 
Antwoord: Wij kunnen dit als preferentie doorgeven aan de reisleider. Dit is echter geen garantie dat je ook echt vooraan in de bus zit. Er wordt meestal gerouleerd in de bus, zodat iedereen weleens voorin en achterin zit. Wanneer je om medische redenen vooraan in de bus moet zitten, kunnen wij dit alleen garanderen als je een brief van de dokter hebt die dit bevestigt.

 

Wanneer moet ik een 1 persoonskamer toeslag betalen als ik heb gekozen voor een 2 persoonskamer op indeling? 
Antwoord: Als vanaf 6 weken voor vertrek blijkt, dat indeling op een tweepersoonskamer niet mogelijk is, dan wordt alsnog een toeslag in rekening gebracht voor het gebruik van een eenpersoonskamer. Mocht er daarna toch nog iemand bij je op de kamer worden ingedeeld, dan krijg je uiteraard de toeslag weer retour.

 

Hoe kan ik een reis boeken bij Beter-uit? 
Antwoord: Je kunt bij ons een reis boeken via internet of telefonisch. De factuur ontvang je digitaal per e-mail, tenzij je geen e-mailadres hebt of deze graag per post wil ontvangen. Bij een online boeking kun je dit vermelden bij de opmerkingen.  

 

Hoe weet ik of de reis gegarandeerd vertrek heeft?

Antwoord: Als de reis gegarandeerd vertrek heeft komt dit op de website te staan. Je kunt altijd contact opnemen met ons om de status van de reis te vragen.

  

Ik heb betaald, hoe weet ik zeker dat Beter-uit deze betaling ontvangt? 

Antwoord: Beter-uit krijgt altijd bericht van de status van de betaling en kan zo inzien of de betaling succesvol is afgehandeld.  

 

Welke paspoortgegevens moet ik doorgeven als ik een vliegreis maak? 
Antwoord: Voor het maken van een vliegreis hebben wij een aantal paspoortgegevens nodig. Het gaat hierbij om de eerste voornaam die in het paspoort staat, de eigen (meisjes) achternaam en de eventuele getrouwde achternaam. Voor diverse (verre) bestemmingen hebben we ook het paspoortnummer nodig.  

 

Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?

Antwoord: Dit is per reis verschillend en afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Meestal mag je 1 stuks handbagage en 1 stuks ruimbagage (circa 20 kilo) meenemen. De exacte regels omtrent bagage krijg je bij je reisbescheiden opgestuurd.

 

Kan ik via Beter-uit verzekeringen afsluiten? 
Antwoord: Je kunt via Beter-uit een verzekering afsluiten. Wij kunnen voor jou een annuleringsverzekering, reisverzekering met eventueel de uitbreiding hulp vervoermiddel afsluiten. De verzekeringen zijn ondergebracht bij de Europeesche Verzekeringen. Wanneer je een verzekering wil afsluiten kun je dit bij boeking doen. Een reisverzekering kun je tot 1 dag voor vertrek via ons afsluiten. Een annuleringsverzekering kun je via ons afsluiten tot 5 werkdagen na de boeking.

 

Waar vind ik mijn polis en polisnummer terug als ik via Beter-uit een verzekering heb afgesloten?

Antwoord: Het factuurnummer van jouw boeking bij Beter-uit is tevens je polisnummer bij de Europeesche Verzekeringen. Je krijgt geen aparte polis opgestuurd. Je boekingsbevestiging is tevens je polis en dus bewijs van je afgesloten verzekering. Als je een claim wil indienen via je reis- of annuleringsverzekering krijg je van ons de informatie hierover. Wij sturen je dan de benodigde gegevens op. Natuurlijk kun je altijd contact met ons opnemen voor meer informatie of de voorwaarden.

 

Kan ik ook een doorlopende reis en/of annuleringsverzekering afsluiten via Beter-uit?

Antwoord: Jazeker, je kunt dit telefonisch of per e-mail aanvragen. Wij sturen je dan de informatie en de mogelijkheden op.

 

Heb ik inentingen nodig voor mijn reis? 

Antwoord: Sommige inentingen zijn noodzakelijk, andere worden aangeraden voor bepaalde bestemmingen. Informeer hier op tijd naar. Aangezien de adviezen voor vaccinaties vaak veranderen en Beter Uit geen medische instantie is, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of Thuisvaccinatie.nl. Kijk op internet onder Landelijk coördinatiecentrum Reizigers: www.lcr.nl. Een andere goede site met informatie over gezondheid op reis is: www.gezondopreis.nl. Het is handig om de uitgebreide reisroute mee te nemen naar je afspraak.

 

Veel zorgverzekeraars vergoeden de kosten van vaccinaties en het consult. Vraag bij je zorgverzekeraar naar de voorwaarden, voordat je contact opneemt met een medische instantie.

 

Ik heb een dieet. Kan hier rekening mee worden gehouden? 
Antwoord: Als een dieet vereist wordt, is dat veelal mogelijk na voorafgaande opgave aan Beter-uit. Het gaat dan om erkende diëten. De volledige uitvoering hiervan kunnen wij niet garanderen.

 

Ik heb rolstoelservice nodig voor mijn vliegreis. Is dat mogelijk? 
Antwoord: Wij kunnen rolstoelservice voor je regelen wanneer dit direct bij de boeking wordt aangevraagd. Wanneer dit op een later tijdstip wordt aangevraagd gaan wij onze uiterste best voor je doen, maar dan kunnen we het niet garanderen.    

 

Ik heb een betaling gedaan, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?

Antwoord: Wanneer je jouw vakantie met iDEAL betaalt krijg je, nadat je akkoord hebt gegeven, een bevestiging van jouw bank. Ook vind je direct na de betaling deze betaling terug in je rekeningoverzicht binnen de internetbankieromgeving. Wanneer je de betaling hebt afgerond, kun je direct inloggen bij jouw bank en in jouw eigen rekeningoverzicht de betaling terugvinden.  

 

Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien? 

Antwoord: Je kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces word je nadrukkelijk verzocht een akkoord te geven voor een betaling. Wanneer je het akkoord op dit betaalverzoek geeft, kan deze handeling niet ongedaan worden gemaakt.

 

Hoe kan ik mij afmelden van de digitale nieuwsbrief?

Onderaan in iedere nieuwsbrief vind je een afmeldlink. Door hierop te klikken, meld je je makkelijk en snel af van de nieuwsbrief.

 

 

Mis je hier iets? Laat het ons weten….

Via telefoonnummer 088 3100 500 of via info@beter-uit.nl

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief